fredag 1 januari 2010

1.1.2010 Ett nytt år

Ett nytt år innebär nya ansträngningar... nya förhoppningar. Själv hoppas jag också att jag klarar av att ta emot det nya året med självdisciplin.
Åtminstone har året inletts bra med fyra skivor bacon satt mellan hushållspapper, in i mikron på tre minuter och så har jag knaperstekt bacon snabbt och enkelt utan att det osar i hela huset som det har en tendens att göra när man steker i stekpanna. Till detta tre ägg stekta i smör...

JAg SKA FÖRSÖKA med GI/LCHF så att jag går ner i vikt, så att jag går ner alla de massor av kilon som jag gått upp under 2009. Det är så mycket att jag inte ens kan skriva ner det. Jag har redigerat denna blogg som funnits sedan våren 2009 och tagit bort alla inlägg där min vikt finns med. Nu vill jag inte fokusera på vad jag väger, utan vad jag äter och hur mycket jag minskar i vikt...

Jag vet ju att jag kan, har gjort det flera gånger... inte så att jag varit normalviktig, nåt sånt har jag aldrig upplevt i mitt liv. Utan gå ner så att jag åtminstone har en möjlighet att hitta kläder i butiken. Så tung som jag är nu så är det nästan ett i mirakel om det hittas nåt i klädväg.

Lunchen idag bestod av tacofärs, på påse men det får duga. Till det en massa sallad, gräddfil och ost. Mätt blev jag i alla fall av denna megaportion. Sedan tog det till kvällen innan jag fick tillgång till mat igen. Hungrig som en varg var jag i alla fall. Först tyngde jag i mig medwurst och när jag kom hem blev det en stor bunke med grekisk yoghurt, gräddfil, tonfisk i olja, rödlök, lite gurksallad och laxmajonäs. Endast en lite stund blev suget stillat. Så det tog inte länge innan jag hämtade en finn crisp med smör, ost, sill och laxmajonäs. Gott gott gott... och som efterrätt 4 rutor 70%-ig colacrispchoklad med massor av cashewnötter. Ja-a, inte världens bästa dag matmässigt men mycket bättre än det jag ätit den senaste månaden.

MEN SUUUUUGET... det suuger, jag har sånt sug hela tiden... det känns som om jag måste ha något i munnen hela tiden. Måste försöka, måste orka, måste måste måste...

Detta är alltså den första dagen, en ny början, ett nytt år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar