fredag 15 januari 2010

Vecka 2 avklarad

Nu har det gått två veckor sedan jag tog tag i dieten GI/LCHF igen. Vissa dagr går det riktigt bra medan andra bara går. En och en halv dag denna vecka blev i kolhydratätandets tecken, men som tur är fick jag stopp på det och tog mig själv i kragen.
Veckans saldo blev minus 1,4 kg, sammalagt alltså -3,8 kg på två veckor.

Denna vecka har jag börjat ta med lunch till jobbet. Jobbmaten har alltså fått vara. Det godaste jag haft med mig har varit detta:

Strömmingsfileér läggs i en ugnsform, krydda med salt. Sedan läggs ett lager keso på. enligt eget behov. Därefter dill och gräslök efter smak. På med ytterligare ett lager strömmingsfileér som täcker allt. Salta och klicka lite smör på toppen. Sedan in i ugnen tills allt ser gott och smaskens ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar